2011. 9. 21. 07:30
CRU는 고객이 직접 교체하는 부품
예를 들면 하드 , 메모리 , 같은 부품을 CRU로 구분합니다
CRU1은 툴이 필요없고
CRU2는 나사 4개정도 ^^ 이건 요청하면 IBM에서 도와줍니다.
아래 구분이 있길래 찾아봤네요
예를 들면 하드 , 메모리 , 같은 부품을 CRU로 구분합니다
CRU1은 툴이 필요없고
CRU2는 나사 4개정도 ^^ 이건 요청하면 IBM에서 도와줍니다.
아래 구분이 있길래 찾아봤네요
Notes:
- Field Replacement Units (FRU) that are identified in the CRU column by 1 or 2 are Customer Replaceable Units.
-
Each FRU is available for all types or model, unless specific types or models are specified.
-
A CRU (Customer Replaceable Units) is identified 1 or 2 in the CRU ID column. 1 means that the part is a Tier 1 CRU; 2 means that the part is a Tier 2 CRU. An N in the CRU ID column means that the part is not a CRU.
- Tier 1 CRU:
- No tools required.
- A coin or a thumb screw is acceptable.
- Minimal technical expertise is required.
- Minimal problem determination is required-less than five minutes.
- Tier 2 CRU:
- Up to 4 screws or fasteners have to be removed.
- Some technical experience is required.
- IBM Support Center assistance may be used.
- Problem determination can be done by customer, either on site or with IBM Support Center assistance.
- Tier 1 CRU:
'My Retain Tip > X Series' 카테고리의 다른 글
controller id:0 battery need to be replaced, soh bad 메시지발생 (0) | 2011.09.25 |
---|---|
x3250 m4 나왔나보네요 (0) | 2011.09.24 |
서버에는 서버OS만 설치합시다. 쇠고랑 안차요잉~ (0) | 2011.09.17 |
M5014/5015 배터리 종류 2가지 파트넘버 (0) | 2011.09.09 |
X3650M3 시디롬 장착 방법 (0) | 2011.09.09 |