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2011. 9. 21. 07:30
Notice!!
IBM
본 블로그의 모든내용은 ibm.com에 있는 내용이며 본 블로그의 내용은 증빙내용으로는 활용 불가능합니다
주의! 모든 방문자는 공지를 반드시 읽어본 후 글을 읽으시기 바랍니다.:*필독공지*

딴지 거실분들은 절대 읽지 마시고 100% 정확한 정보가 있는 ibm.com 에서 확인하시기 바랍니다.
CRU는 고객이 직접 교체하는 부품
예를 들면 하드 , 메모리 , 같은 부품을 CRU로 구분합니다
CRU1은 툴이 필요없고
CRU2는 나사 4개정도 ^^ 이건 요청하면 IBM에서 도와줍니다.

아래 구분이 있길래 찾아봤네요



Notes:

  1. Field Replacement Units (FRU) that are identified in the CRU column by 1 or 2 are Customer Replaceable Units.
  • Each FRU is available for all types or model, unless specific types or models are specified.

  • A CRU (Customer Replaceable Units) is identified 1 or 2 in the CRU ID column. 1 means that the part is a Tier 1 CRU; 2 means that the part is a Tier 2 CRU. An N in the CRU ID column means that the part is not a CRU.

    • Tier 1 CRU:
      • No tools required.
      • A coin or a thumb screw is acceptable.
      • Minimal technical expertise is required.
      • Minimal problem determination is required-less than five minutes.
    • Tier 2 CRU:
      • Up to 4 screws or fasteners have to be removed.
      • Some technical experience is required.
      • IBM Support Center assistance may be used.
      • Problem determination can be done by customer, either on site or with IBM Support Center assistance.
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IBM 최신서버에 관련된 경험과 지식을 공유하는 블로그이며 블로그에 처음오신분은 *필독공지*를 꼭 먼저 읽어보시기 바랍니다.